SOLINKS

Open brief aan dhr. Spekman.

Geachte heer Spekman,

Nu het de partijen op links niet lukt om voor de verkiezingen de samenwerking gestalte te geven en het bij vage ideeen over een eventuele samenwerking achteraf blijft vrees ik dat uw partij de grote verliezer zal zijn.

Ook de vertoning over het lijsttrekkerschap (daarbij maakt het niet uit of dhr. Monasch zich teruggetrokken heeft of niet door de partij is geaccepteerd) zal niet bijdragen aan een herstel ten opzicht van de peilingen.

De kiezers zullen er niet op vertrouwen dat uw partij zich na de verkiezingen niet weer "overlevert" aan de VVD. Die garantie hebben ze overigens ook niet bij de andere "linkse" partijen maar die hebben tenminste nog het voordeel van de twijfel. Het gevolg zal zijn dat veel kiezers af zullen haken en helemaal niet zullen gaan stemmen en als gevolg daarvan zal de afkeer van de politiek nog verder toenemen.

Het is nog niet te laat maar veel tijd is er niet meer. Kies twee onderwerpen (bijvoorbeeld: het terugdraaien van de marktwerking in de zorg en een verdere democratisering van de EU) uit en maak daar afspraken over.

U heeft mij verteld dat u voor samenwerking bent; het wordt tijd om dat nu eens echt duidelijk te maken.

Wat gaat u doen als er voor de verkiezingen geen samenwerking door linkse partijen wordt afgesproken?

Ik stem op dezelfde partij als anders - 31.3%
Ik stem op een andere partij - 50%